Medya ve Birey

Medya ve birey konusuna bireyin içinde yaşadığı toplumu değerlendirerek başladık. Günümüz toplumu enformasyon toplumu olarak tanımlanmaktadır. Geleneksel toplumdan ve sanayi toplumundan farklı olan enformasyon toplumu bilginin en temel ürün, en değerli kaynak olduğu, işgücünün önemli bir bölümünün enformasyon endüstrisinde çalışanlardan meydana geldiği toplum modelidir. enformasyon toplumunda hizmet sektörü diğer sektörlerin önüne geçmiştir.

Enformasyon, bildirme sayesinde elde edilen veridir. Enformasyon ile bilgi aynı şey değildir. Bilgi, düzenlenmiş ve filtreden geçmiş enformasyondur.

Veri                              Data

Enformasyon            Information

Bilgi (açık)                 Codified Knowledge

Bilgi (Örtük)              Tacit Knowledge

Enformasyon toplumu doğal olarak bireyleri enformasyon bombardımanına tutar. Günümüzde en önemli enformasyon kaynağı kitle iletişim araçlarıdır. Herşeyin teknoloji ile beraber hızlı bir şekilde değiştiği toplumda insanlar ayak uydurmak için hızlı değişimleri takip etmek durumundadırlar. Bazı eleştirmenlere göre bu toplumun bireyleri tedirgin ve yorgundur. Yalnız kalmanın korkusu içindedir. Güven unsurunun eksik olduğu toplumlarda doğal olarak kuşku yüksektir. Günümüz toplumunda telefon dinleme gizli kamera görüntüleri gibi olayların yaşanması bu kuşkudan kaynaklanmaktadır.

Devletin bireye karşı kuşkusu özellikle ABD’de yaşanan 11 Eylül olaylarından sonra artmıştır. Bu kuşku potansiyel olarak korkuya dayanmaktadır.  Güven duygusunu yaratacak ve dolayısıyla kuşku ve korkuyu ortadan kaldıracak temelk araç sağlıklı iletişimdir.

Pazarlama çalışmaları da toplumsal değişimlere en duyarlı alanlardan biri olarak tüketicilerin güvenini kazanmaya odaklanıyor.

Öte yandan kitle iletişim araçlarından gelen enformasyon bombardımanı bireylerde kararsızlığa yol açabiliyor. bireylerdeki bir başka kötü etkisi de tatminsizlik yaratmak. özellikle TV kanallarında yayınlanan diziler ve magazin programları toplumun büyük kısmının erişemeyeceği hayat tarzlarını olumlayarak özellikle genç nüfusa çok para kazanmak ve ünlü olmak gibi olguları empoze ediyor.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: